Reflexió 7

Girar la classe en la mateixa classe?

Portem dècades posant sobre la taula la necessitat de fer que l’aprenentatge giri al voltant de l’alumnat per tal que sigui molt més significatiu. Si com ja he comentat, un dels possibles problemes del flipped és la capacitat d’autonomia de l’alumnat, la seva maduresa i la càrrega de treball a casa, potser una alternativa per atendre a tots aquests aspectes es capgirar la classe a la pròpia classe.

És a dir, a banda de petites píndoles teòriques (deures) que els alumnes han e preparar a casa, el flipped es pot incorporar a la pròpia aula forçant el canvi de rol en el docent i, sobretot, en l’alumnat. El docent ajuda, guia, col·labora aclarint dubtes i el rol de l’alumnat és més actiu, passant a ser el centre de l’aprenentatge.

Però tranquils i tranquil·les, això no vol dir que hagi de ser en totes les hores, pot fer equip amb la classe magistral i, fins hi tot, amb altres metodologies com el treball cooperatiu, les ABP o el treball per projectes. Us imagineu?

En aquest sentit la incorporació de les TIC a l’aula hauria de tenir un paper central per facilitar l’accés a materials diversos i de tota mena.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s